Uprkos tome što je pandemija COVID-19 zaustavila tradicionalne izborne događaje, usporila proces unutarstranačkih izbora i ograničila interakciju sa građanima u kampanji za predsedničke izbore, ona nije uspela da spreči trenutnog predsednika Sjedinjenih Američkih Država, Donalda Trampa, da intenzivno nastavi svoju kampanju za reizbor. Međutim, umesto vrlo popularnih mitinga i skupova koje je organizovao širom zemlje i koji su privlačili puno pažnje, usled virusa korona je bio prinuđen da svoju kampanju prebaci u digitalni format.
Inače, „mozak“ Trampove digitalne kampanje je Bred Parskejl (Brad Parscale) koji sa aktuelnim američkim predsednikom radi još od predsedničke kampanje 2016. godine i odlično ga poznaje. Koliko je tačna tvrdnja da Tramp iz kampanje nikada nije ni izlazio, pokazuje činjenica da je Parskejl još 2017. godine uspostavio neprofitnu organizaciju koja ima za cilj podršku Trampovoj agendi i borila se protiv „liberalnih i pristrasnih medija“. U jeku pandemije virusa korona, Parskejlova uloga je još značajnija.
Iako se pokazalo da nije po svačijem ukusu, on-line emitovanje emisija koje nalikuje talk-show programima omogućilo je Trampovim pristalicama da uživo čuju istaknute republikanske političare i mnoge vodeće ljude u Trampovoj kampanji za reizbor kako govore o aktuelnim temama.
Trampova kampanja je prešla gotovo neprimetno na svoj digitalni oblik još 13. marta ove godine i od tada su se video klipovi sa brojnim uticajnim političarima i drugim ljudima bliskim Trampu našli na različitim društvenim mrežama uz veliki broj pregleda i komentara. Posebno su bili popularni na platformi Facebook gde su tradicionalno vrlo gledani i šire se velikom brzinom. Sam Donald Tramp zasad nije govorio ni u jednoj epizodi, ali mnoga prepoznatljiva imena koja ga aktivno podržavaju jesu.
S obzirom na solidnu i postojanu podršku i glasove koje je njegov (zasad najverovatniji) protivkandidat iz Demokratske partije, Džozef Bajden, za sebe osigurao, čini se da se većina gostujućih političara koncentrisala na agresivne verbalne napade na Bajdenovu ličnost, karakter, kampanju i mentalno stanje. Naravno, njihov zajednički opšti zaključak uvek je da je Bajden nepodoban kandidat za predsednika SAD i da će „uništiti Ameriku”.
Neki od gostujućih govornika su još mračnijim optužbama pokušali da omalovaže Bajdena. Najdalje je otišao Trampov najstariji sin, Donalda Trampa Jr, koji je 24. aprila uživo izjavio da je Bajdena podržao Osama bin Laden. Ova situacija je zapravo vezana za pronađene planove bin Ladena iz 2012. godine po kojima bi se izvršio atentat na tadašnjeg predsednika Baraka Obamu, nakon čega bi Bajden nespreman za upravljanje urušio čitavu državu i sistem. U pomenutoj emisiji na meti Trampa Juniora nije se samo našao demokratski protivkandidat već i aktuelni virus korona, kineske vlasti kao i čitav kineski narod, uz pitku dozu rasizma.
U krajnjoj liniji, bez obzira na to koliko ozbiljno shvatamo ovaj program očigledno je da se neka politički nekorektna i neistinita zapažanja nastavljaju širiti u Trampovu korist. Nije čudno što se pokazalo da ne privlače veliki broj novih glasača već se više koncentrišu na publiku koja je već upoznata sa ovakvom retorikom. Ove emisije su time danas jedno od glavnih središta okupljanja Trampovih najlojalnijih pristalica. Osnovna uloga ovih uključenja je da održe entuzijazam među najvatrenijim pristalicama trenutnog predsednika i osiguraju njihovu podršku. Na izborima će se pokazati koliko su bitnu ulogu igrale digitalne kampanje u privlačenju podrške i koliko (ako uopšte) prikazuju realno stanje među glasačima.
Jovana Rmuš